Djur i nacken

Förbered lika många lappar som elever. Välj djur som eleverna känner till och skriv ett djur på varje lapp (du kan ju förstås även ha en bild).
Varje elev får sedan en klädnypa och varsin lapp med ett djur på. Lappen ska inte visas för någon annan. Alla fäster sin lapp i nacken på någon annan i gruppen så att alla har en lapp i nacken, men ingen vet vilken lapp man själv har.
Låt eleverna mingla runt. När två personer träffas ska de ställa en ja-/nej-fråga till varandra. Syftet med frågan är att lista ut vilket djur man har i nacken, till exempel:
“Har mitt djur vingar?” Efter att man ställt sin fråga får man gissa vilket djur man har i nacken.
Om man gissar fel får man fortsätta att mingla och ställa en ny fråga till någon annan. När man listat ut vilket djur man har är man klar. Men man kan ändå fortsätta att mingla, och svara på frågor från dem som ännu inte listat ut sitt djur.

If you enjoyed this post, please consider leaving a comment or subscribing to the RSS feed to have future articles delivered to your feed reader.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *