Tips för ett undersökande arbetssätt

8.2.2019

Denna idé är tagen från Ann-Catherine Henriksson kurs ”Jag utforskar min omgivning” vid Centret för Livslångt Lärande (CLL) i Åbo.

HanddockorFör att tydliggöra processen när man resonerar kring naturvetenskapliga fenomen kan man introducera fem mjukisdjur/handdockor med olika karaktärer:

  • 1 som funderar, grubblar, frågor
  • 1 har massa idéer/hypoteser
  • 1 praktiker – hur ska vi göra, vad behöver vi för saker för att genomföra det
  • 1 organisatör – hur ska det dokumenteras, ska vi berätta, rita, ta bilder..
  • 1 berättare – berätta vad vi kommit fram till

Entry Filed under: Tips. Posted in  Tips .



Leave a comment

Required

Required, hidden

Some HTML allowed:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kategorier

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Arkiv