(Halutessasi pääset projektimme alkulähteille tästä: https://blog.edu.turku.fi/innopaja/2014/05/28/homma-kayntiin/)

Ilmassa INNOstusta! Ja kieltämättä vähän turhautumistakin.

Yksi oppilas ei useista yrityksistä huolimatta ollut saanut läksyvastauksiaan tallennettua Socrativeen. Muutoin ilmapiiri oppilaiden keskuudessa vaikutti positiiviselta ja uteliaalta. Olimme luoneet kotitehtävänä olleen kyselyn niin, että seuraava kysymys tuli esiin vasta, kun oppilas oli tallentanut vastauksensa edelliseen. Useimmista kysymyksistä tuli heti sen jälkeen myös välitön palaute (monivalintakysymyksissä oikein/väärin ja avoimissa tehtävissä vastausehdotus), jolloin oppilas pystyi arvioimaan oppimistaan.

Kolumbusta
Kolumbusta monin tavoin

Tällä kertaa oppitunnilla keskityttiin Kolumbuksen matkoihin. Vihkotyötä sai täydentää parin kanssa netistä lisätietoja etsien. Opettajat keräsivät myös kuvamateriaalia seuraavaa kertaa varten. Oppilaille kerrottiin, että tämän tunnin opiskelun ja vihkotyön pohjalta kirjoitettaisiin seuraavalla kerralla essee Kolumbuksesta.

Tälle viikolle osuu myös koulumme toinen YKÄ-viikko.  (Mikähäh? No katos http://edu.turku.fi/tvt-hankkeet/yka.html ) Talo on täynnä eri luokkien iPad-kokeiluja ja Salla Sissonen on opettajien apuna ohjaamassa tablettien käyttöä. Kuutosetkin perehtyvät taas uusiin sovelluksiin loppuviikosta. Nyt riittää suhinaa niin paljon, että palaamme tuonnempana…

Kolumbusta kehiin