Uusi Innopaja-projekti: e-Pelipaja / Luolavuoren koulu

Koulussa toimivan SmartBoard-kerhon oppilaat muodostavat e-Pelipajan, joka suunnittelee ja tuottaa oppimateriaalia, erityisesti oppimispelejä, opettajien tilauksesta. Opettajat voivat pyytää tiettyyn aiheeseen sopivan tehtävän tai pelin, jonka oppilaat suunnittelevat ja toteuttavat esim. Smart Notebook -ohjelman interaktiivisia tehtäväpohjia, aktiviteetin rakentajaa tai vastaavaa hyödyntäen. Näin tutustutetaan ja innostetaan opettajia käyttämään rohkeammin oppimispelejä ja tietotekniikkaa käytännön tuntityössä. Samalla oppilaat oppivat käyttämään entistä monipuolisemmin tietoteknistä osaamistaan ja saavat onnistumisen kokemuksia.

Kaikki tuotettu materiaali jaetaan koko muiden käyttöön. Oppimispelit toimivat kaikkien tietokoneiden sekä kosketustaulun että videotykin kautta. Opettaja Juha Mäenpään luokasta on mahdollisuus pyytää e-Peliasiantuntija (oppilas) opastamaan materiaalin ja halutessa myös videotykin tai SmartBoardin (ja SmartResponse-vastauskapuloiden) käytössä.

Kaikissa luokissa ei ole kosketustaulua. Monet opettajat olisivat kiinnostuneita kokeilemaan kosketustaulua oppilaidensa kanssa esim. yhden tunnin viikossa; e-Peliasiantuntijoiden ja valmiin materiaalin kanssa käyttö on helpompi aloittaa.

e-Pelipaja työskentelee keskiviikkoisin klo 13.15-14.15 sekä tarpeen mukaan.

Tähän hankkeeseen liittyviä uutisia voit seurata hankeblogin kategorian ”Luolavuori” avulla.

Yhteyshenkilöt: Laura Viljamaa ja Juha Mäenpää

Luolavuoren koulun e-Pelipaja käynnistyy