Parhaiten iPadien käyttö käsityössä näkyy luokkablogeissamme, joihin pääsee helpoiten Puolalan käsityöt sivun yläreunasta. Eri ikäiset harjoittelevat bloggaamista omin tai opettajan tunnuksin.
Syksyllä seitsemäsluokkalaiset harjoittelivat blogiin kirjoittamista omin tunnuksin työtään raportoiden.
Osa oppilaista kokeili opetusvideoiden tekemistä aivan omin päin iMovien avulla.
Matonkudonta-apps on ollut oivallinen apu kudottaessa kangaspuilla luokan ulkopuolisessa aulassa.
Toki iPadit toimivat vallan nopeina tiedon hakulaitteina ja välittäjinä. Kuitutietoutta juuri oppiessamme oppilaat saivat edetä omaa tahtiaan tutustuessaan puuvillakuidun matkaan pellolta T-paidaksi.
Yhdeksäsluokkalaiset alottivat lopputyönsä tekemisen. Omat ja luokan iPadit ovat olleet luonteva osa dokumentointia ja kevään tullen nähdään millaisilla esitysohjelmilla oppilaat työstävät portfolionsa.
Kuvassa Idan neuletyö aluillaan. Kirjoneuleen hän suunnitteli KnitCraftillä (apps for iPad). Printti työn tukena.
iPadit käsityönopetuksessa (Puolala 3)