Jos kaikilla olisi oma iPad?

Viikolla 15 opeteltiin, miten omasta nettisivun osoitteesta voi tehdä QR-koodin.

 Opettaja kertoi luokasta, jossa kaikilla on oma iPad, eikä koulukirjoja muussa aineessa kuin matematiikassa. Koulureppu on tosi kevyt, sillä lähes kaikki läksyt tehdään omalla iPadillä.

Luokka pitää omaa blogia, jossa asiasta kerrotaan.

 Samalla tunnilla mietimme, mikä olisi kivaa, jos meidänkin luokka toimisi samalla tavalla.

QR-generator

QR-koodien maailmaan

Viikolla 13 tutustuimme QR-koodeihin.

Oppilaat skanasivat iPadeihin asennetulla QR-reader ohjelmalla erilaisia koodimerkkejä.

Jotkut koodit johtivat mainoksiin, jotkut koululaisten omaan nettijulkaisuun Tuubiin.

 

Pohdimme myös omalle projektillemme otsikkoa ja päädyimme nimeen Q-Nummi.

tytöt skannaavat tiedostoja

pojat skannaavat koodeja

 

Nimien keksintää

Kuvaamataitoa uudella tavalla

Oppilaat saivat tehdä värikkäitä veistoksia Minecraftin maailmassa. Erikoinen tunti herätti oppilaissa hilpeyttä, mutta alun kummastelun jälkeen taideteokset alkoivat valmistua. Kokeilemme tätä vielä uudelleen, koska kokemus oli erittäin positiivinen!

 

 

 

Maailma muuttuu!

Ahkerat kerholaisemme ovat aloittaneet rakentamaan yhteistä aloituskaupunkiamme. Jokainen ryhmä valtasi oman maatilkun, jonka jälkeen he alkoivat toteuttamaan suunnitelmiensa pohjalta yhteistä taloprojektia. On yllättävää, miten näppärästi oppilaat omaksuvat pelimaailman säännöt jo muutaman pelikerran jälkeen. Apuopettajat joutuvat toisinaan opastamaan muita oppilaita, mutta paljon vähemmän kuin aikaisemmin.

Seuraavaksi viimeistelemme rakennukset, jonka jälkeen ehostamme hieman tulevan kylän miljöötä, tasoittamalla maata ja istuttamalla istutuksia. Tulevaisuudessa pääsemmekin sitten tutkimusmatkalle kohti tuntemattomia luolastoja. Ehkä löydämme erilaisia mineraaleja ja opimme jalostamaan niistä käyttökelpoisia esineitä.