Kaksi jo ennen kesälomia haettua Innopaja-projektia on saanut käynnistysluvan.
Project Holland
Puolalan koulu
Projektissa hyödynnetään iPadeja, tablettilaitteita ja älypuhelimia osana kansainvälistä oppilasvaihtoa. Tietotekniikkaa käytetään mm. yhteydenpitoon ja matkapäiväkirjojen tekoon. Oppilaat käyvät ryhmissä kuvaamassa/videoimassa ennalta valitsemansa kohteen, ja sen jälkeen luovat siitä digitarinan, joka esitetään kv-kumppaneille.
Sähköinen oppikirja ja peliohjelmointia ammattilaisten työkalulla
Luostarivuoren koulu
Projektissa on kaksi keskeistä tavoitetta. Ensimmäinen on tutkia opettamista sähköisen kirjan avulla ja kokeilla sähköistä koetta yläkoulussa perinteisen paperikokeen sijaan. Toinen tavoite on tutkia, miten voidaan opetella ohjelmointia käyttämällä ohjelmoitavia Lego-robotteja ja ammattilaisten käyttämää peliohjelmointialustaa (Unity 3D) jo yläkoulussa.
Näiden projektien blogijulkaisuja voit seurata tunnisteilla Puolala 2 ja Luostarivuori. Projektien yhteyshenkilöt löydät alasivulta Projektit.
Uusia hakemuksia ehtii saada käsittelyyn vielä syyskuun aikana. Toimi nopeasti, sillä hanke päättyy vuoden 2014 lopussa.