Tavoitteet:
- Suunnittella, miten ilmasto- ja kestävyyskasvatus ja kestävyysosaaminen integroidaan tutkintoihin (mukaan lukien ammatilliset tutkinnon osat)
- Pohjustaa suunnitelmia kartoittamalla opiskelijoiden kestävää kehitystä koskevia asenteita ja mielipiteitä.
- Kokeilla vastuullisuuden osaamislupauksia verkostossa ainakin yhdessä yksikössä.
- Kehittää oppimisympäristöjä olemassa olevien kestävän kehityksen fyysisten ja virtuaalisten oppimisympäristöjen benchmarkauksen pohjalta.
- Varmistaa opiskelijoiden kestävän kehityksen perustaitodot sekä mahdollisuus kehittyä oman alansa kestävyysosaajina.
Pedagogiset ratkaisut ja oppimisympäristöt -työryhmän Tapaamiset ja teemaT:
14.9.2022
- Työryhmän toiminnan suunnittelu kehittämispäivän ajatusten pohjalta
2.11.2022
- Työryhmän aikataulutus
- Esittelyssä toteutussuunnitelmatyö (Varia)
7.2.2023
- Ympäristövastuu tutkinnoissa ja ilmastokasvatus
- Esimerkkien ja kokemusten vaihtoa
- Esittelyssä keke-peli (TAI) ja yhteisöllisen oppimisen projekti (KAO)
21.3.2023
- Opiskelijoiden osallistaminen ja osaamislupaukset
- Esittelyssä opiskelijakartoitukset (TAI) ja opettajien osaamislupaustyö (KAO)
25.4.2023
- Kuulumiskierros SAKKYn vierailusta
- Vieraana VASKI-hankkeen pedagoginen työryhmä
Syksystä 2022 kevääseen 2023 työryhmän ajatuksia on koottu Padletiin sitä mukaa kun työpajailtiin:
https://padlet.com/anna_kepanen/kestu-pedagogiset-ratkaisut-ja-oppimisymp-rist-t-vw1c55r1m838
14.9.2023
- Tutustumista kestävyystiekarttaan
- Esittelyssä kiertotaloustyöpajat toisen asteen opiskelijoille
23.10.2023
- Kuulumisia
- Hankkeen nettisivujen ideointia
- Ajatukset loppuseminaariin
- Esittelyssä oppilaitoksen keke-projektit (KAO)