Tammikuu

WilmaTen-pelillä yleisön suosikiksi

Ohjelmistoyhtiö Visma järjesti vuoden 2018 lopussa Wilma Goes Gaming -pelisuunnittelukilpailun otsikolla “Millainen peli Wilma olisi?”. Koska koulun ja kodin välinen viestintäjärjestelmä Wilma täyttää 18 vuotta, siihen haluttiin saada uudenlaista näkökulmaa. Wilma Goes Gaming -pelisuunnittelukilpailun parhaimmisto palkittiin Helsingissä 10.1.2019. Yleisön suosikiksi nousi turkulaisen, Kerttulin ICT-lukiossa ensimmäistä vuotta opiskelevan Onnimanni Hannosen suunnittelema peli WilmaTen, jolla voi harjoitella kymmensormijärjestelmää. Peli on yksinkertaisuudessaan sekä hyödyllinen että innostava. Pelaajan on kirjoitettava oikein Wilma-sovelluksesta tulevat viestit (sanat) annetussa ajassa. Hiukan Tetris-henkinen peli koukutti Vaasan yliopistolla pelatussa Vaasa Game Days -tapahtumassa.