Peruskoulun yhteiset kehittämistavoitteet lukuvuonna 2019-21
Strategisten keihäänkärkien toimeenpano-suunnitelma 2019-2021 |
Miten rehtori edistää asiaa? |
Miten opettaja ja muu henkilökunta edistää asiaa? |
Miten oppilas edistää asiaa? Miten asia näkyy oppilaalla? |
Miten todennetaan. onko tavoitteeseen päästy? (mittari) |
Hyvinvointi. Koulun omat tavoitteet: |
||||
”Toimiva ja turvallinen kouluyhteisö, jossa jokainen on arvostettu” | Kuuntelee, luottaa, ohjaa ja tukee sekä oppilaita että henkilöstöä.Huolehtii oppimis-ympäristön turvallisuudesta ja viihtyvyydestä. Tekee yhteistyötä.
|
On kiinnostunut oppilaistaan; tukee, kannustaa ja kuuntelee.On kiinnostunut työstään ja haluaa tehdä sen hyvin. Huolehtii oppimisympäristön turvallisuudesta ja viihtyvyydestä. Tekee yhteistyötä. |
Sitoutuu opiskeluun ja toimii hyvässä vuoro-vaikutuksessa muiden kanssa.
Oppilas tuntee kuuluvansa kouluyhteisöön ja viihtyy koulussa. Huolehtii oppimis-ympäristön turvallisuudesta ja viihtyvyydestä |
Oppilaiden ja henkilöstön jaksaminen arjessa.
Arviointi- ja kehittämis-keskustelut Kyselyt: |
”Hyvinvoiva kouluväki” | Luo ja kehittää yhteistä koulukulttuuria.
Positiivinen kannustus ja ohjaus. Huolehtii omasta fyysisestä, psyykkisestä ja sosiaalisesta hyvinvoinnistaan. |
Luo ja kehittää yhteistä koulukulttuuria.
Positiivinen kannustus ja ohjaus. Huolehtii omasta fyysisestä, psyykkisestä ja sosiaalisesta hyvinvoinnistaan. |
Toimii kunnioittavasti kouluyhteisössä sääntöjä noudattaen.Huolehtii omasta fyysisestä, psyykkisestä ja sosiaalisesta hyvinvoinnistaan. |
Hyvinvointikysely (terveydenhuolto tekee) Kiva-kysely (hyvinvointiosio)Poissaolojen aktiivinen seuranta ja varhainen puuttuminen. |
Osaaminen ja kilpailukyky. Koulun omat tavoitteet: |
||||
”Oman työn arvostus ja aito yhteistyö” |
Huolehtii henkilöstön ja laitteistojen ajan tasalla pitämisen.
Mahdollistaa osaamisen |
Oman työn arvostuksen osoittaminen.
Oman ammattitaidon Yhteistyö ja oman osaamisen |
Ymmärtää työnteon merkityksen omien tavoitteiden saavuttamiseksi.Tekee yhteistyötä. |
Arviointi- ja kehittämis-keskustelut; tavoitteiden asettaminen ja niiden toteutumisesta keskustelu |