Ensimmäisen päivän antia yhdestä näkökulmasta

Mitä nähtiin paljon?
Nähtiin paljon ohjelmoitavia robotteja ja monia erialaisia toimittajia, joiden tuotteilla pystyy konkreettisesti näkemään miten ohjelmoinnin avulla saadaan robotti tekemään erilaisia toimintoja.

Lisäksi nähtiin paljon eri toimittajien kosketustauluja. Itseäni kiinnosti, miten opiskelijat saadaan mukaan vuorovaikutukseen. Siihenkin oli useilla toimijoilla demonstroituja näytöksiä, joissa yleisö sai kokeilla vuorovaikutteisuutta taulun kanssa.

Näimme myös paljon eri toimittajien latausvaunuja ja erilaisia säilytysratkaisuja tableteille. Yksi erottui joukosta:
luonnontieteisiin suunnatta mittauslaitteisto yhdistettynä 16 kpl:n Ipad-säilytyksellä(kuva alla).

Latausvaunut 16 Ipadille ja mittalaitteille.

Erikoisinta mitä ensimmäisenä päivänä nähtiin?
Erittäin suosittu laite Etelä-Koreassa. Kirjojen puhdistuskone, joka poistaa epäpuhtaudet kirjojen sivujen välistä(kuva alla).

Kirjojen puhdistuslaitteen esittelyä

Säväyttävinä mitä ensimmäisenä päivänä nähtiin?
3D-projektorien kautta näytetty opetusmateriaali säväytti. Oli hienoa nähdä miten ihmiskehon sisäelimet kääntyilivät kolmiulotteisesti noin kahden metrin syvyysvaikutelmassa. Vaikutelma oli parempi kuin elokuvateattereissa. Tekniikka on jälleen mennyt eteenpäin.

Juho 3D-lasit päässä katselemassa ihmisen anatomiaa

Juho 3D-lasit päässä katselemassa ihmisen anatomiaa

Mitä olisin halunnut nähdä matematiikan opettajan silmin?
Matematiikan opettajana etsin noin 10000 askeleella (Juholla mukana aktiiviisuusranneke) esittelijöitä, joilla olisi ratkaisuja, kuinka matematiikkaa kirjoitetaan nykyaikaisiin järjestelmiin helpohkosti. Hieman petyin. Muutamia löytyi. Eivät häikäisseet. Ongelma jää edelleen elämään. Ehkäpä huomenna vielä tärppää…

Huomenna jatketaan…

 

Kategoria(t): BETT. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.