Vaikka BETTiin tänä vuonna osallistuu suomalaisia opetusalan toimijoita ennakkoarvioiden mukaan jopa 700 henkilöä, suomalaiset opetusteknologiayritykset ovat varsin vähän esillä. Onnistuimme bongaamaan vain kaksi kotimaisen yrityksen ständiä.
Petra’s Planet Edu oli mukana viime vuoden tapaan suurella ja näyttävällä osastolla. Made in Finland oli myyntivaltti, jota pidettiin selvästi esillä. Petran planeetan opetusversio on kovaa vauhtia matkalla maailmalle, jonne tuotteen markkina jo painottuukin. Haarakonttorikin löytyy Suomen lisäksi jo Englannista ja Kanadasta. Alakoululaisille suunnattu oppimisalusta on lapsen maailman näköinen ja mm. oma hahmo on nykyaikaan sopivasti tuunattavissa.
Toinen kotimainen, GraphoGame, ei niin sanotusti heti soittanut kelloja, kunnes kävi ilmi, että kyseessä on meillä esi- ja alkuopetuksessa erittäin laajasti käytetty Ekapeli, jota oli paikan päällä esittelemässä pääkehittäjä Jyväskylän yliopisto. Peliin on jo kehitetty eri kieliversioita ja pelin vahva menestys ja tutkimusperustaisuus on hyvä myyntivaltti maailmalla.
Kolmanneksi voisi väljästi laskea Young Digital Planetin, joka on vahvasti puolalainen toimija, mutta osa Sanoma-konsernia.
Näiden lisäksi mukana muilla osastoilla oli luonnollisesti tuttuja kasvoja kotimaasta, sillä monella monikansallisella opetusteknologian tuottajalla on vakiintuneet kumppaninsa Suomessa ja he olivat mukana vastaanottamassa vierailijoita kaukaa kotoa.