Oppilashuollolla tarkoitetaan oppilaan hyvän oppimisen, hyvän psyykkisen ja fyysisen terveyden sekä sosiaalisen hyvinvoinnin edistämistä ja ylläpitämistä. Sitä toteutetaan koko oppilaitosyhteisöä tukevana monialaisena yhteisöllisenä ja yksilökohtaisena oppilashuoltona. Oppilashuollon tavoitteena on tarjota oikea-aikaista ja oikeudenmukaista, ennaltaehkäisevää ja asiakaslähtöistä palvelua oppilaille. Tavoitteena on varmistaa sujuva koulunkäynti sekä tasapainoinen kasvu ja kehitys.
Lasten, nuorten ja vanhempien on mahdollista saada tukea oppilashuollon koulupsykologeilta ja -kuraattoreilta esimerkiksi, kun seuraavat asiat mietityttävät: koulunkäynnin vaikeudet, mieliala, ahdistuneisuus ja paniikkioireilu, jännittäminen ja pelot, itsetunto, käyttäytyminen, keskittyminen ja itsesäätely sekä kaveri- ja perhesuhteet. Tarvittaessa koulupsykologit tekevät psykologisia tutkimuksia muun muassa oppimisvaikeuksiin liittyen.
Lukuvuonna 2019−2020 Puolalan koulun koulupsykologina toimi Tarja Klami-Polojärvi ja koulukuraattorina Jenni Teräs.