Lukuvuoden aikana vuosiluokilla 1-6 toteutettiin kaksi monialaista oppimiskokonaisuutta.
Koska kouluvuosi alkoi kaikille, niin oppilaille kuin koulun aikuisillekin, väistötiloissa, joissa kaikki oli uutta ja vierasta, aloitettiin lukuvuosi heti elokuussa monialaisella oppimiskokonaisuudella, jonka teemana oli ”Uusi kouluyhteisö, koulurakennus ja sen lähiympäristö tutuksi”. Jakson aikana tutustuttiin koulurakennukseen sekä koulurakennuksen lähiympäristöön. Myös väistötiloissa käytettävät ohjeet ja säännöt tulivat tutuiksi. Jakson aikana kummioppilaat kävivät myös tapaamassa pikkuoppilaita Topeliuksen koulun yksikössä.
Kevätlukukauden monialaisen oppimiskokonaisuuden teemana oli monilukutaito ja jakso toteutettiin luokkatasoittain.
1.-2. luokilla aiheena oli viikko mediatalossa. Monialaisen viikon aikana oppilaat vierailivat seitsemässä työpajassa, joissa tutustuttiin uutisiin, mainoksiin, sarjakuviin, median ja tubetuksen maailmaan, kirjallisuuteen ja elokuviin sekä opeteltiin olemaan reporttereita.
Kolmansilla luokilla pelatiin monilukutaitobingoa, jossa sisältöinä olivat lukeminen, kertominen, tulkinta ja tiedonhaku. Neljännet luokat opiskelivat ravinnon tuotantoa ympäristöopin jaksossa ja samalla opittiin eri tekstityyppien hakemista, lukemista, työstämistä ja tuottamista. Aihe integroitiin myös taito- ja taideaineisiin.
Viidensien luokkien aiheena oli hyvinvointi, jonka puitteissa toteutettiin päivittäisiä työpajoja hyvinvointiin liittyvistä aiheista kuten myönteisestä viestinnästä, taukoliikunnasta, oman ajankäytön hallinnasta sekä kirjallisuudesta ja ilmaisusta. Kuudensilla luokilla rakennettiin monilukutaidon powerpakki, jonka keskiössä oli ihmisenä olemisen ja elämisen taito yläkoulun kynnyksellä mm. seuraavien aiheiden parissa: miten opin, oman hyvän oppimisen resepti, koeharjoittelusimulaatiot, ajankäyttösuunnitelma, hyvinvointipäivä, aistihuone ja tunnetilan vieraskirja.