Kotiinlähdön aika

Maanantai

Menimme kouluun normaalisti aamulla hostimme kanssa, ainoana erona oli että meillä oli matkalaukut mukanamme. Oli viimeinen päivä kun näkisimme heidät. Koulussa oli ensimmäisenä kaksi tuntia liikuntaa. Pelasimme jälleen jalkapalloa. Sitten oli japania ja matikkaa. Vuorossa oli lounas. Menin tällä kertaa koulun ruokalaan syömään, sain ruoaksi riisiä ja jotain kastiketta. Esitimme esityksemme uudestaan tällä kertaa vain hosteille. He olivat järjestäneet pienen läksiäis juhlan, siellä kaksi suomalaista oppilasta ja japanilainen oppilas kertoivat heidän kokemuksistaan viikon aikana. Juhlan jälkeen olikin aika lähteä hotellille, sinne meni bussilla noin kaksi tuntia. Kun olimme hotellila saimme huoneiden kortit ja veimme tavaramme ja sitten oli vapaa-aikaa. Kahdeksalta piti olla syömässä, söimme kaikki buffetista. Jotkut lähtivät ruoan jälkeen vielä uimaan ja sitten nukkumaan.

Tiistai

Heräsin 6.30 hotellissa, tuli pieni kiire sillä ensimmäinen herätys ei ollut soinut. Vaihdoin vaatteet ja menin aamupalalle, tarjolla oli vaikka mitä. Aamupalan jälkeen menin pakkaamaan loput tavarani ja sen jälkeen aulaan ja huoneen palautus. Bussi tuli hotellille noin kahdeksalta, laukut laitettiin bussiin ja lähdimme kohti lentokenttää. Kentällä laukut vain ruumaan ja sitten turvatarkastukseen. Turvatarkastuksen jälkeen oli kyselyä kenellä oli mikäkin paikka koneessa, sain paikkani onneksi vaihdettua ja pääsin ystävieni viereen. Lento sujui hyvin ja meillä oli hauskaa, siinä tuli katsottua pari elokuvaa, pelailtu ja suurin osa ajasta kului nukkuessa. Kun laskeuduimme oli kauhea tungos sillä kaikki halusivat ulos. Vihdoin ja viimein olimme bussissa ja matka kohti Turkua ja kotia alkoi.