Tänä lukuvuonna Puolalan alakoulussa järjestettiin kaksi monialaista oppimiskokonaisuutta. Molempien oppimiskokonaisuuksien teema pohjautui Turun kaupungin perusopetuksen painopistealueisiin, joita ovat hyvinvointi, lukeminen ja liikkuminen.
Syyslukukauden monialaisen oppimiskokonaisuuden teemana oli lukeminen ja kevätlukukaudella keskityttiin hyvinvointiin. Lukemisen monialaisesta oppimiskokonaisuudesta sekä lukemiseen liittyvistä asioista kertoo suomi toisena kielenä -lehtorimme Taija Virolainen omassa artikkelissaan.
Hyvinvoinnin monialaista viikkoa vietimme juuri ennen talvilomaa, 10.-14.2. Viikon aikana kaikissa luokissa toteutettiin Hyvinvoinnin vuosikellon mukaisia kaveri- ja tunnetaitotunteja. Pitkillä välitunneilla oppilaiden oli mahdollisuus tulla liikuntasaliin viettämään villasukkavälituntia joko lueskelemalla omaa kirjaa tai pelaamalla kavereiden kanssa lautapelejä. Pikkuvaikuttajat ideoivat meille myös väriviikon, jolloin jokaiselle päivälle oli omaa teemavärinsä ja tuon värin tuli näkyä joko vaatteessa tai asusteessa. Viikon aikana käytiin myös ulkoilemassa ja osa pikkuoppilaista pääsi kummioppilaidensa kanssa pulkkamäkeen tai rusettiluistelemaan. Viikon lopuksi oppilaat saivat osallistua myös 6b-luokan järjestämiin ystävänpäivän myyjäisiin ja tehdä pieniä ostoksia herkkupöytien ääressä.
