Alakoulun STEAMiä toteutettiin lukuvuoden aikana kerhojen, valinnaisoppiaineiden, projektien ja erilaisten STEAM junior haasteiden toteutuksena. STEAM-kerhossa harjoiteltiin muun muassa ohjelmointia Micro:biteillä, kuten musiikin tekemistä ja etsien erilaisia lämpötiloja koulun rakennuksessa. Huoneiden lämpötilat olivat oppilaiden mukaan helppoja mittauskohteita, mutta vaikeampaa oli löytää paikkoja, jossa oli kylmempää. Tämän lisäksi kerhossa rakenneltiin siltoja niin todellisesti kuin virtuaalimaailmassa.
Valinnaisoppiaineissa, kuten STEAM-pedagogiikkaan nojautuvassa Projektipajassa oppilaat rakensivat näyttävät kuularadat, joita myös oppilaiden kotiväki pääsi testailemaan koululle niiden valmistuttua. Pienempien projektipajassa testailtiin aurinkoenergian tutkimuspakkauksia, joita saatiin hankittua koululle STEAMit-kokeiluna. Kestävä kehitys ja aurinkoenergian hyödyntäminen tuntuvat olevan monesti keskusteluissa mukana.
Lukuvuoden aikana erilaisia STEAM Junior haasteita toteutettiin alakoulussa muun muassa osallistumalla valtakunnalliseen Minecraft-haasteeseen, jossa rakennettiin energiaviisasta koulua ryhmätyönä. 6A-luokka osallistui haasteeseen ja saikin rakennettua kouluja, joissa mm. älytoiminnot, energian varastointi, lukuisat eristykset ja luonto olivat huomioituna viisaasti. 4B-luokka taas osallistui STEAM Junior Kuumatka-haasteeseen.
Loppulukuvuodesta Puolalan alakoulun STEAMiin tutustuivat espanjalaiset opettajavieraat, jotka tulivat tutustumaan Puolalan koulun arkeen. Oppilaat pääsivät näyttämään vierailijoille osaamistaan monin tavoin niin oppiaineissa kuin STEAM-projekteissa. Robotiikka, käsityön monenlaiset työstökoneet ja -tavat, STEAM Junior haasteet ja projektit kiinnostivat vierailijoita ja ehkä tulevaisuudessa saamme tehdä yhteistyötä espanjalaisten kanssa STEAM-pedagogiikkaa hyödyntäen.