Lukuvuonna 2023-2024 koulun kehityskohteiksi kouluterveyskyselyn perusteella valittiin hyvät käytöstavat, mielen hyvinvointi, koulutyön tukeminen (erityisesti poissaoloihin liittyvät) sekä lukutaito. Näitä sisältöjä on käsitelty ikätason mukaisesti oppitunneilla hyvinvoinnin vuosikellon sisältöjen yhteydessä.
Hyvinvoinnin vuosikelloa on toteutettu niin, että oppilaiden itsetuntoa, empatia- ja tunnetaitoja sekä koululaistaitoja on tuettu erilaisin toiminnallisin harjoituksin ja tehtävin. Tavoitteena harjoituksissa on ollut toisten huomioon ottaminen, erilaisuuden hyväksyminen, ryhmähengen ylläpitäminen, sosiaalisten taitojen vahvistaminen ja huomion kiinnittäminen niihin taitoihin, joilla oppilaat saavat itsekin tuettua hyvinvointiaan. Tunteja on toteutettu pääosin samassa luokassa opiskelevien oppilaiden kesken ja toisen luokan oppilaiden kanssa sekaryhmissä ns. tunnetunneilla.
Tänä vuonna on vanhojen tuttujen materiaalien, Tunne- ja turvataito ja Hyvää mieltä yhdessä -materiaali sekä Hyve -materiaali, lisäksi 1.-2. luokilla ollut käytössä Maltti ja Sinni harjoitteita itsesäätelytaitojen oppimiseen, 3.-4 luokilla Tunnehetket -materiaali sekä 5.-6. luokilla Hyvän mielen treenivihko. Lisämateriaalina on ollut Huomaa Hyvä ja Tylsyyden taito -materiaali luokan tarpeet huomioiden.
Tavoitteena on tunne- ja turvataitojen opettaminen sekä mielen hyvinvoinnin tukeminen ja kiusaamistilanteiden ennaltaehkäiseminen sekä terveelliset elintavat. KiVa-keskustelut ovat myös olleet käytössä oppilaiden välisten kiusaamistilanteiden selvittelyssä ja sovittelussa. Niillä toivotaan olevan myös ennaltaehkäisevä vaikutus.
Oppilaat ovat pitäneet tunneista kovasti ja odottavat aina innolla keskusteluhetkiä. Joissain luokissa oppilaat ovat keränneet tunnetaitotunneilla käytettyjä materiaaleja vihkoon, jolloin erilaiset tuotokset jäävät muistiin myös vastaisuuden varalle.
Keväällä ja syksyllä on toteutettu luokkakohtaiset hyvinvointi- ja kiusaamiskyselyt, joiden perusteella kohdennettua tukea on pystytty tarjoamaan tarkemmin.