Kategoriat
Työelämälähtöiset opintojaksot

Mainoskampanja yritysasiakkaalle

Turun klassillisen lukion opiskelijat suunnittelivat ja toteuttivat Mediamaailma 2 -kurssilla Turun kaupungin matkailutoimiston kanssa Turku Touring -pyöräilyn mainoskampanjan. Tavoitteena oli houkutella perinteiseen pyöräilytapahtumaan enemmän nuoria ja perheitä. Käytäntö kehitettiin LukioTEKO-hankkeessa.

Käytännön kuvaus

Kurssin alussa asiakas tuli koululle pari kertaa ja opiskelijat pitivät yhteyttä asiakkaaseen. Opettaja asetti tehtävälle työlle raamit, mutta opiskelijat tekivät kaiken työn itse. Lisäksi pohdittiin yhdessä suunnitelmien järkevyyttä. Käytännön kehittämisessä käytettiin apuna suullista itse- ja vertaisarviointia, opettajan antamaa arviointia ja asiakkaan antamaa palautetta.

Käytännön hyödyt ja tulokset

Kurssilla opiskelijat kehittivät työelämätaitojaan, kuten paineen sietokykyään, joustavuutta, tiimityötaitoja ja stressin hallintaansa. Projekti opetti tiimityötaitoja sekä oikean työn tekemistä oikealle asiakkaalle. Opiskelijat loivat kurssin aikana oikean mainoskampanjan.

Tutustu lisää

”Tämä on sitä reaalimaailmaa” – LukioTEKO -hankkeen blogi (linkki)

Mielikuvien mainoskampanja – LukioTEKO -hankkeen blogi (linkki)

Lisätietoja

Turun Klassillinen lukio
Mattus Alsi
etunimi.sukunimi@edu.turku.fi
30.5.2017