Kerttulin päivähoitoyksikössä kirjasimme kehittämissuunnitelmaan alustavasti seuraavat kehittämiskohteet:



Edellisten kohteiden lisäksi tarvitsemme yksikköömme erilaisia oppaita, materiaaleja ja välineitä eri-ikäisten lasten toiminnallisen matematiikan ja varhaisen tiedekasvatuksen toteuttamiseen. Pyrimme järjestämään myös aikaa, mahdollisuuksia ja tapoja jakaa ideoita henkilökunnan kesken ja valmistaa materiaaleja yhdessä.
Koska leikki on lapselle luontainen ja toiminnallinen tapa oppia, haluamme panostaa projektin innoittamana myös leikkiympäristöjen kehittämiseen. Tavoitteenamme on, että kehittämistyön myötä leikkiympäristö tukisi tilaratkaisuiltaan ja välineiltään eri-ikäisten lasten leikin kehitystä ja tarpeita, olisi muunneltavissa lasten kiinnostuksen ja ryhmän projektien mukaan, tukisi sukupuolisensitiivisyyttä ja mahdollistaisi erityyppiset leikit.
Olemme koonneet muutaman henkilön kehittämistiimin, joka kokoontuu säännöllisesti. Tiimissä käsitellään kehittämiskohteita aikaisempaa konkreettisemmin. Tarkastelemme kehittämiskohteita, rajaamme niistä tarpeitamme vastaavat ja suunnittelemme hankintoja. Päätämme mihin edellisistä kohteista panostamme projektin myöntämän tuen avulla ja minkä parissa jatkamme kehitystyötä omilla resursseillamme projektin ja tulevien vuosien aikana. Kehittäjäopettaja alustaa tapaamiset projektille järjestetyllä ajalla.