Musiikkimaalausta ystäväryhmän kanssa

Kaskenmäen päivähoitoyksikön esiopetusryhmästä on tullut Karhujen ystäväryhmä. Yhteistyötä Sinikellojen ja Päivänkukkien kanssa tehtiin jo viime vuonna: https://blog.edu.turku.fi/kerttulineskarit/2018/05/07/yhteistyota/ 

Karhut ovat jälleen lähettäneet sähköpostia ystäväryhmänsä kanssa:

HEI KASKEN ESKARIT!

KETÄ TEIDÄN NIMET ON? ONKO TEILLÄ AITOJA PIHALLA? OSAATTEKO TE KÄYTTÄYTYÄ? MEIDÄN NIMET ON (LASTEN JA AIKUISTEN NIMIÄ). MIKÄ TEIDÄN AIKUISEN NIMI ON?

MEILLÄ VOI LEIKKIÄ BARBEILLA, KOTILEIKKIÄ, KAUPPALEIKKIÄ, PELATA UNOA, LEIKKIÄ KISSALEIKKIÄ, PIIRTÄÄ, LEIKKIÄ KOIRALEIKKIÄ, PELATA AFRIKAN TÄHTEÄ, VÄRITTÄÄ, PELATA NELJÄNRUUTUU JA KATTOA OHJELMIA JA TANSSIA BALETTIA JA TEHDÄ MUOVAILUVAHALLA JA NUKKUA JA VOI TEHDÄ TAIKAHIEKKAA JA LEIKKIÄ LEGOILLA, AUTOILLA JA PEHMOPALIKOILLA. ULKONA VOI PELATA POLTTOPALLOA JA JALKAPALLOA JA SÄHLYÄ. TERVEISIÄ!

 TOIVOO KARHUT

Ja ystävämme vastasivat…

HEIPPA KARHUT!

KIITOS KIRJEESTÄ! MEIDÄN LASTEN NIMET ON (LASTEN JA AIKUISTEN NIMIÄ). MEITÄ ON KAKSI RYHMÄÄ, SINIKELLOT JA PÄIVÄNKUKAT.

KYLLÄ, MEIDÄN PIHALLA ON AITOJA. NIIN VARMAAN TEILLÄKIN. JA JOO, KYLLÄ ME OSATAAN KÄYTTÄYTYÄ. OSAATTEKO TE?

MEIDÄN ESKARISSA OPETELLAAN KIRJAIMIA, NUMEROITA JA VIIKONPÄIVIÄ. ME SAADAAN MARJOJA TAULUUN, JOS OLLAAN OLTU KILTISTI. ESKARISSA ME PELATAAN PELEJÄ (LAUTAPELEJÄ, KORTTIPELEJÄ JA MATIKKAPELEJÄ). JOSKUS ME KÄYTETÄÄN IPADEJA. ULKONA ME PELATAAN POLTTOPALLOA, TERVAPATAA, KEINUTAAN JA LASKETAAN LIUKUMÄKEÄ. MITÄ TE TEITTE ISÄNPÄIVÄLAHJAKSI? KUINKA MONTA KEINUA TEILLÄ ON? MILLAINEN PIHA TEILLÄ ON?

PIAN NÄHDÄÄN!

TERVEISIN,

SINIKELLOT JA PÄIVÄNKUKAT

Ja Karhut vastasivat…

HEI KASKEN ESKARIT!

OSAAMME KÄYTTÄYTYÄ, KAIKKI ON HYVIN, KYLLÄ KIITOS. ME TEHTIIN SUPERISKÄKORTIT. SE KORISTELTIIN JA SITTE PIIRRETTIIN JA LAITETTIIN GLITTERLIIMAA. MEILLÄ ON NELJÄ TAVALLISTA KEINUA JA KORIKEINU, JOHON SAA MENNÄ NELJÄ LASTA. MEILLÄ ON PIHALLA KIIPEILYTELINE, JOSSA ON LIUKUMÄKI. MEILLÄ ON LELUVARASTO. MEILLÄ ON ISO PIHA. MEILLÄ ON MONTA REKKAA. MEILLÄ ON ALAPIHA. MEILLÄ ON HYVIN HAUSKAA SIELLÄ JA OLLAAN SIIVOTTU SOTKUT YHDESSÄ. MEILLÄ ON MYÖS YLÄPIHA. MEILLÄ VOI ALAPIHALLA POTKIA PALLOA SEINÄÄN. MEILLÄ VOI VETÄÄ KÖYTTÄ. MEILLÄ ON KANS PIKKULIUKUMÄKI. HYPPYNARULLA VOI HYPPIÄ. MEILLÄ ON MYÖS KIIPEILYPUU.

 NÄHDÄÄN TÄMÄN VIIKON YLIHUOMENNA. KIVA NÄHDÄ, KIITOS VIESTISTÄ, VOITTE TULLA!

 T. KARHUT

Vierailun aikana maalasimme taidemusiikin herättämiä mielikuvia ja leikimme yhdessä. Tässä kuvia ja lasten tulkintoja musiikkimaalauksista:

Iiro Rantalan kappale ”Thinking of Misty” herätti taiteilijoissa ja katselijoissa seuraavia mielikuvia ja tulkintoja (välineinä akvarelliliidut): vettä, kiveä, tulta, nurmikkoa, kultaa, laavaa, ruohoa, pyörremyrsky, tuuli, mutkikkaita kuvioita, hämähäkin verkko, sydän, spiraali, pilvi ja spinneri. https://www.youtube.com/watch?v=hmqfC_qsVtQ

Tchaikovskyn kappale ”Swan Lake” herätti taiteilijoissa ja katselijoissa seuraavia mielikuvia ja tulkintoja (välineinä vesivärit): sateenkaari, käärme, kansalainen, aurinko, kukkia, kaksi ihmistä, aita, toisella puolella iloinen, toisella puolella surullinen ja myrsky. https://www.youtube.com/watch?v=O7YZ9FQIO-8

Rimsky-Korsakovin kappale ”Flight of the Bumblebee” herätti taiteilijoissa ja katselijoissa seuraavia mielikuvia ja tulkintoja (välineinä peitevärit): kirkkaita värejä, vettä, kukkia, mutaa, sydän, pitsalautanen, palloja, sateenkaaria ja kaatopaikka. https://www.youtube.com/watch?v=P-aYMdlFbAo