Karhut ovat innostuneet elokuvista ja elokuvien tekemisestä, joten aloitimme media- ja draamakasvatusta sisältävän elokuva-aiheisen projektin.
Etsimme piilotettuja lasten elokuvien hahmoja ja nimesimme niitä. Tutustuimme kuvien avulla aiheeseen liittyviin käsitteisiin, kuten rooli, näyttelijä, piirretty, animaatio ja juoni. Kehittelimme hassuilla lauseilla uusia juonia ennestään tutuille elokuville. Miltä kuulostaisi, jos Onneli ja Anneli tekisivät kuperkeikkoja kummituslinnassa tai Supermarsu leikkisi piilosta Korvatunturilla? Mitä tarkoittaa juoni? Millainen juoni oli elokuvassa, jonka viimeksi katsoit?
Suunnittelimme ja askartelimme hahmoille ympäristön, jossa he seikkailevat. Mitä tapahtuu, kun Hämähäkkimiehen laivaan on tullut reikä tai Kätyrit leikkivät hippaa vesisateessa?
Lisäksi harjoittelimme kirjaimet E ja L sekä elokuvan tekemisessä tarvittavaa eläytymistä ja luovuutta erilaisten harjoitusten myötä. Käytimme luovuutta, kun esimerkiksi etsimme ryhmätiloista esineitä, joissa on E tai L kirjain ja keksimme niistä tarinan. Eläydyimme tarinan hahmoiksi ja tapahtumiksi. Esitimme mm. lentävää reppua, jossa oli taikavaatteita ja hernepussia, joka söi niitä. Harjoittelemme kirjaimia, jotka liittyvät projektin aiheeseen ja pyrimme liittämään kirjainharjoitukset siihen. Miten eläydyt? Milloin käytät luovuutta?
Karhujen eteisessä on elokuva-aiheinen näyttely, johon lapset ovat tuoneet erilaisia aiheeseen liittyviä esineitä.