Esikoululaisten oma lelu -projektissa he saivat valita kotoansa mieluisan lelun mukaan esikoulun toimintoihin. Valitun lelun pohjalta tehtiin kodin kanssa yhteistyössä haastattelulomake.
Esikoulussa lelut esiteltiin ja lapset alkoivat ideoida, mitä kaikkea lelujen kanssa voisi esikoulussa touhuta. Mietittiin myös, mitkä lelut sopisivat keskenään samoihin leikkeihin.
Ideoita alettiin yhdessä aikuisten kanssa toteuttamaan.
Osa lapsista halusi tehdä tarinasävellystä.
Pehmoeläinhahmoille kehittyi eläinsairaalaleikki. Tässä leikissä olivat myös Pippuriviskarit mukana.
Barbit innostivat Frozen -leikkiin.
Nukketeatteri oli myös suosittua. Tarinat lapset keksivät tietenkin itse.
Esikoululaiset toimivat halutessaan kirjailijoina. Tarinoista jää kiva muisto eskarikansioon.
Jokainen lapsi piirsi mallista oman lelunsa.
Hienoja ideoita ja pitkäkestoisia leikkejä jatkui monta viikkoa. Leluja lainattiin kavereille ja uusia kavereita saatiin. Välillä mietittiin, mahtoivatko lelut jatkaa touhujaan ToyStory tarinan tapaan lasten välillä käydessä kotona?