6e musiikkiluokka toteutti lukuvuoden aikana yhden työn kokonaisen käsityön mallin mukaan: Oppilas itse suunnitteli työnsä alusta loppuu, pohti mitoitukset, teki tarvittaessa kokeiluja, arvioi matkan varrella omia ja kavereiden ratkaisuja, sekä dokumentoi koko prosessin. Vaikka kuvat äkkiseltään näyttävät samankaltaisilta on jokaisella oppilaalla työssään oma mitoitus ja itse valitut työtavat. Opettajan tehtävänä oli ohjailla ja aikatauluttaa prosessia, sekä valmistautua jokaiseen tuntiin kunkin oppilaan työn vaatiman tilanteen mukaan.
Luokalla oli valtakunnallisen minimin mukaan käsityötunteja 1 vvkt. Oppilailla oli syksyllä 8 kaksoistuntia ja keväällä 11, joista kaksi käytettiin koko luokan yhteiseen suunnitteluun ja arviointiin. Muulloin työskenneltiin niin, että oppilaat olivat jakautuneet teknisen työn luokkaan ja tekstiilityönluokkaan. Ryhmät vaihtoivat luokkatilaa joululta. Kevään viimeisillä tunneilla oppilas oli siinä luokassa jossa oli välineet ja materiaalit saattaa työ loppuun. Dokumentointia ei ehditty laittaa sähköiseen muotoon. Herkulliset kuvat kertovat työprosessista ja valmiista töistä. Kuvista ei näy ajoittainen kaoottinen kiire ja se, että oppilaista osa jäi vapaaehtoisesti ylitöihin, kun aikaa oli niukalti, varsinkin poissaolojen vuoksi.