Pääsiäisviikolle tehtäviä

Opekaveri, tästä pääset dokumentteihin niin, etä helposti muokkaat ne itsellesi.
Minulla kaikki on Teamsissä tai OneNotessa, mutta sisällön saat tuosta.

7. luokan oppilaille tee kori. Ohje:
http://users.edu.turku.fi/josa//Etaopetus/Paasiaiskori.docx

Tässä linkki 5 – 6 lk:n kudontatehtävään:
http://users.edu.turku.fi/josa/Etaopetus/Kudontatehtava_5-6lk.docx

Tästä linkki 5 – 6 lk:n kudonnan PP-esitykseen:
http://users.edu.turku.fi/josa/Etaopetus/Tee pieni kudontatyö.pptx

7. luokkalaisten itse suunnittelemia töitä

joihin he olivat tehneet itse myös kaavat (paitsi T-paidat). Vain muutama kuva jäi open kameraan. Oppilaat dokumentoivat koko suunnittelu- ja valmistusprosessin luokan muistikirjaan (Onenote). Arvioivat ja tekivät työskentelystä sähköisen esityksen (Word, PowerPoint tai Sway).  Siellä suljetussa ympäristössä ovat myös töiden kuvat.

Vähä-Heikkilän koulun asuntomessut 2017

Vierailin Vähä-Heikkilän ala-asteella ja kuvasin luokanopettajien Anu Tuomisen, Marjaana ja Juha Ylösen vetämän projektin. He teettivät neljäs- ja viidesluokkalaisilla talot ja sisustuksen. Koko projekti vei yhden lukuvuoden käsityötunnit. Taloihin oli saanut käyttää n. metrin liimalevyä ja ohutta vaneria mahdollisiin sisäseiniin. Joissakin taloissa oli ledvaloja tai yhdessä jopa tuuletin. Sisustuksen tiimoilla oli harjoiteltu virkkausta, neulontaa, käsin- ja koneompelua, neula- ja tasohuovutusta, solmeilua ja huonekalujen rakentelua monista materiaaleista.

Lotan käsitöitä

 

Kuvia HundrED / TapIT – hankkeen tiimoilta

Olisin laittanut suoraan 7 lk:n blogiin – mutta se on täynnä!!! https://blog.edu.turku.fi/puolalats7/  ENKÖ SAISI LISÄÄ BLOGITILAA?

 

Kuvia akustiikkatekstiileistä

…joita seitsemäsluokkalaiset tekivät alakoulun ruokalaan. Aiheena ilmastonmuutos – jää, lumi, vesi, sekä ruoka- ja tekstiilijätteen syntymisen määrät. Kaikki käytetty materiaali oli alkuperäisestä käytöstään hylättyä tai yli jäänyttä. Pääosa materiaalista oli VR:n poistotekstiilejä (verhoja), joita olimme saaneet lahjoituksena.